Yahoo’nun internet portalı, Çin’deki
marka haklarına sahip olan Alibaba Group ile yapılan anlaşmanın
sona ermesinin ardından kapatıldı.
Yahoo, geçtiğimiz
ay Çin’de e-posta hizmetini sonlandırmıştı. Global Times
gazetesinin verdiği bilgiye göre, Çinli Yahoo kullanıcılarından
e-posta adreslerini Alibana’nın Alimail hizmetine kaydırmaları
istendi.
Çinli Yahoo
kullanıcıları, anasayfaya gittikleri zaman bir veda mesajıyla
karşılaşıyor, ardından Alibaba’ya ait bir sayfaya
yönlendiriliyorlar.
Çin merkezli Alibaba’nın Yahoo
portalını kapatması, şirketin sahibi olduğu Yahoo markasına ait
hizmetleri teker teker sonlandırma sürecinin bir parçası olarak
görülüyor.
ZAMANLA
GÜÇTEN DÜŞTÜ
Yahoo, 2005 yılında Alibana’nın hisselerinin yüzde 40’ını 1 milyar dolar karşılığında satın almıştı. Çinli firma, Eylül 2012’de hisselerini 7.6 milyar dolar karşılığında geri satın alarak, o dönem yeni CEO değişikliğine giden şirkete finansal açıdan nefes aldırmıştı. Yahoo, anlaşma kapsamında dört yıl boyunca Alibaba’nın markasına bağlı hizmetlerini işletmesine izin verdi.
Yahoo, 2005 yılında Alibana’nın hisselerinin yüzde 40’ını 1 milyar dolar karşılığında satın almıştı. Çinli firma, Eylül 2012’de hisselerini 7.6 milyar dolar karşılığında geri satın alarak, o dönem yeni CEO değişikliğine giden şirkete finansal açıdan nefes aldırmıştı. Yahoo, anlaşma kapsamında dört yıl boyunca Alibaba’nın markasına bağlı hizmetlerini işletmesine izin verdi.
Analistler,
Yahoo’nun Alibaba’da kalan ve iki yıl içinde halka arz edilmesi
planlanan yüzde 24’lük hissesinin 14 milyar dolar değerinde
olduğunu tahmin ediyor.
Çin’deki yerel
arama motorlarının güçlenmesiyle kullanıcı sayısı giderek
azalan Yahoo, araştırma firması CR-Nielsen’in verilerine göre
Mayıs ayında en çok ziyaret edilen 10’uncu arama motoruydu.
Hiç yorum yok :
Yorum Gönder