Amerikalı
online alışveriş devi, yazılımcılara sunduğu yeni geliştirme
pakediyle, mobil oyun ve uygulamalarda bile ürün satmayı
planlıyor.
Blizzard’ın tüm dünyayı saran MMORPG’si (çok oyunculu online rol yapma oyunu) World Of Warcraft, bundan tam 8 yıl önce, 2005 yılının 1 Nisan günü oyuncularına “unutulmaz” bir şaka yapmıştı. Firma, oyun oynarken karnı acıkan oyuncuların, “/pizza” komutunu yazarak evlerine pizza siparişinde bulunabileceklerini duyurmuştu. Bu “ince” 1 Nisan şakasına inanan oyuncu sayısı hayli fazla oldu, ancak o dönemde bunun gerçekleşmesi pek mümkün değildi.
O tarihten bugüne dek geçen süre içerisinde hayatımıza sayısız akıllı telefon, tablet ve fotoğraf makinesi girdi. Şimdi tüm dijital dünya “akıllı kol saatleri” furyasına kapılmışken, Amerikalı online alışveriş devi Amazon cephesinden hafta içinde yapılan bir duyuru, Blizzard’ın “/pizza” şakasının da ötesine geçtiğimizi gösteriyor.
Şirketin yazılımcılara duyurduğu yeni “uygulama geliştirme arayüzü” ile artık mobil oyun ve uygulamaların “içerisinden” kullanıcılara gerçek ürünler satabilecek. Amazon’un dijital raflarında satışa sürülen neredeyse tüm ürünler, bu şekilde pazarlanabilecek. Böylece yazılım geliştiriciler ve firma yepyeni bir gelir kaynağına sahip oluyor.
Örneğin, cep telefonunuzda Angry Birds oynarken, oyunun geliştiricisi Rovio’nun tasarladığı “Angry Birds çantası”nı oyundan bile çıkmadan sipariş edebileceksiniz. Ya da bir oyunun sonundaki “kötü kurdu” mağlup edip, oyunu bitirdiğinizde, size bu “başarınızı” her zaman hatırlamanıza yardımcı olacak, üzerinde “kesilmiş kötü kurt kafası” bulunan bir tişört satabilmeleri mümkün olacak.
Yazılımcılar, bu yöntemle kendi uygulamalarından sattıkları her ürün için Amazon’dan yüzde altı oranında pay alacaklar. Android Market’i sarsacak gibi görünen bu “ortaklık” şimdilik Amerika için geçerli olsa da, çok yakın gelecekte tüm dünyaya yayılacağını kestirmek zor değil.
Kısacası artık “elektronik cüzdan” harcamalarında yepyeni bir çağa giriyoruz...

Hiç yorum yok :
Yorum Gönder