Twitter'ın ticaret
bölümüne başkanlık yapacak olan Hubbard, Twitter'ı bir alışveriş ve
e-ticaret platformuna dönüştürmek için çalışmalar yapacak. Radikal'in
haberine göre Twitter'ın Nathan Hubbard'ı bünyesine katması, sosyal ağ
devinin bir e-ticaret ve satış sitesine dönüşme yolunda yaptığı en büyük
atılım olarak nitelendiriliyor. Hubbard'ın işletmelerin tweetleri
satışa döndürebilmesi için Twitter'ı daha uygun bir platform haline
getirmeye odaklanması ve bu alanda sosyal ağı geliştirmesi bekleniyor.
Ayrıca Hubbard, Twitter üzerinden yapılan
satışları daha doğrudan bir hale getirmeyi planlıyor. Bilindiği gibi
Twitter zaten platformuna eklediği TV kartları, sponsor reklamlar gibi
özelliklerle marka ve işletmeleri sosyal ağ üzerinden ürünlerini satmaya
teşvik ediyor.
Ancak Hubbard'ın Bloomberg'e açıkladığına göre artık
Twitter platform üzerinden fiziki ve dijital ürünleri doğrudan satmaya
da başlayacak.
SOSYAL AĞ ÜZERİNDEN SATIŞ
Hubbard, sosyal ağ üzerinden doğrudan satış
yapılabilmesi için platformu en elverişli duruma getirmeye ve
perakendecileri ürünlerini satmak için sosyal ağa çekmeye çalışacak.
Bilindiği gibi Facebook da sosyal ağı üzerinden fiziki hediye satışı
modelini benimsemiş ama son bir kararla tamamen dijital hediye çeki
satışına yoğunlaşacağını açıklamıştı.
Henüz bu ayın başında Ticketmaster'daki
CEO'luk görevinden ayrılan Nathan Hubbard'ın Twitter'a geçmesi ile
Twitter e-ticaret sitesine dönüşme yolundaki ilk büyük adımını atmış
oldu.
Sosyal ağ üzerinden doğrudan satış yapmayı hedefleyen Twitter'ın
Facebook gibi bir dijital kart çıkarması ve hatta kendi mobil ödeme
sistemini geliştirmesi de bu son gelişmeler ışığında oldukça olası
gözüküyor.
Hiç yorum yok :
Yorum Gönder